BarışBey FK Coordınator
Ruh Hali : Mesaj Sayısı : 163 Rep gücü : 5824 Kayıt tarihi : 30/08/09 Yaş : 28 Nerden : İst./Kağıthane
| | Matemetik'ten çaktık | |
2008-SBS sonuçları masaya yatırıldı ve ortaya Matematik, fen teknoloji ve yabancı dil derslerinde başarı oranları hiç de iç açıcı değil.
TÖDER Bilim Kurulu 2008-SBS sonuçlarını masaya yatırdı ve ortaya çarpıcı sonuçlar çıktı: Matematik, fen teknoloji ve yabancı dil derslerinde başarı oranları hiç de iç açıcı değil. İşte illere göre başarı oranları
MEB 2008 yılından itibaren uygulamaya başladığı SBS ile okulların başarısını ölçmeyi amaçlamıştı. 2008-SBS'de matematik, fen ve teknoloji ve yabancı dil derslerinin sonuçlarına iller bazında bakıldığında ortaya çıkan sonuçlar hiç de iç açıcı değil. İşte şok sonuçlar: 6. sınıf matematik dersinde en başarılı il Eskişehir olurken başarısı sadece %35. Hakkari'nin ise matematik başarısı sadece %14 oldu. 7.sınıflarda da matematik başarısı değişmedi. Burdur %34 ile birinci olurken yine Hakkari yine sonuncu ve başarısı sadece %15. Birinci il ile sonuncu il arasındaki başarı farkı sadece %19 oldu. Sonuçta her 100 öğrencimizin 72'si matematik öğrenemedi.
FEN VE TEKNOLOJİ DE DÜŞÜK Fen ve teknoloji dersinde de başarı oldukça düşük çıktı. 6.sınıflarda fen ve teknoloji dersinde Eskişehir matematikte olduğu gibi birinci olurken başarı ortalaması sadece %37 oldu. Fen ve teknoloji dersinde Türkiye ortalaması sadece %29. 7. sınıflarda da durum değişmiyor. Başarı ortalaması en yüksek il Burdur sadece %37 oldu. Yani her 100 öğrenciden sadece 29'u fen ve teknoloji dersini öğrenebilmiş. SBS'de ilk kez sorulan yabancı dil dersinin sonuçlarına bakıldığında, Türkiye ortalaması ;%51 oldu. En başarılı il ise Eskişehir ve başarısı %64, bu ili Çanakkale izliyor. 7. sınıflarda ise %49 oranında olmuştur.
TÖDER SONUÇLARI YORUMLADI TÖDER Bilim Kurulu SBS sonuçlarının iyi incelenmesi gerektiğini çünkü SBS türü sınavların dünyanın birçok ülkesinde uygulandığını ancak bizden farklı olarak sonuçların okulları geliştirmek ve eğitim sistemini ölçmek amacıyla kullanıldığı belirtti. TÖDER Bilim Kurulu açıklamasında ' sonuçların incelemesi aşağıdaki soruları sormamızı gerektirmiştir. SBS sonuçlarına bakıldığında sorulacak birçok soru olduğunu ifade edildi.
1-Her 100 çocuktan 70'i geçen yıl matematik dersini öğrenemediyse telafi için ne yapıldı? 2- Çocuklar öğrenemediği bir dersten nasıl başarılı olabilirler? 3- Başarısı düşük çıkan bir il için ne tür önlemler alındı? 4- Başarısızlığın sonucunda yapılan çalışmalar nelerdir? 5- Bu yıl SBS sonuçlarında ortaya çıkacak sonuçlar konusunda ne tür çalışmalar planlandı? Ve en önemli soru SBS başarıyı izlemek için mi yoksa liselere yerleştirme yapmak amacıyla mı yapılıyor?
Şimdi TÖDER MEB'in SBS sonuçlarını diğer ülkelerde olduğu gibi, okulların, öğretmenlerin ve eğitim sisteminin başarısını ölçüp ne tür önlemler alacağını merak ediyor. | |
|
C.tesi 26 Eyl. - 16:58:42 tarafından nur